Podszyli się pod NBP i wyłudzili prawie 100 tys. zł
Telefoniczne oszustwo kosztowało 25-latkę niemal 100 tys. zł
Policja z Płońska informuje o sprawie 25-letniej mieszkanki powiatu płockiego, która po serii rozmów telefonicznych z osobami podszywającymi się pod pracowników banku i NBP straciła 99 800 zł. Według zgłoszenia oszuści przez dwa dni instruowali ją, by wykonywała przelewy, wypłacała gotówkę i zaciągała kredyty.
Jak wynika ze zgłoszenia, scenariusz działania obejmował m.in. przełączanie rozmów na różne numery, podawanie imion i nazwisk rzekomych sprawców, przekazywanie informacji o fikcyjnych wpływach oraz polecenia przenoszenia środków między rachunkami i wypłacania gotówki.
- przelew 60 000 zł z konta oszczędnościowego na rachunek główny,
- wypłata 50 000 zł i wpłata 49 900 zł w wpłatomacie na kryptowaluty,
- polecenie sporządzenia oświadczenia i przesłania zdjęć,
- zaciągnięcie kredytu na 75 500 zł, częściowe przekazanie gotówki sprawcom,
- kolejne instrukcje dotyczące wpłat w innych lokalizacjach i próby wymuszenia następnych kredytów.
Poszkodowana wykonywała polecenia przez dwa dni, aż w końcu zorientowała się, że była manipulowana. Łączna szkoda wyniosła 99 800 zł.
Żaden bank ani instytucja państwowa nie prowadzi telefonicznych akcji bezpieczeństwa ani nie prosi o przelewy wypłaty gotówki czy zaciąganie kredytów - nadkom. Kinga Drężek-Zmysłowska
Policja apeluje, by w przypadku podejrzanego kontaktu natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z infolinią banku lub numerem alarmowym 112. Każdy sygnał może przerwać przygotowaną historię i uchronić czyjeś oszczędności.
źródło informacji: nadkom. Kinga Drężek-Zmysłowska / policja.pl









