Wyłączenia i awarie w stołecznej sieci energii elektrycznej na portalu Stoen Operator
Plan miasta na stronie pozwala sprawdzić, w jakich miejscach występują awarie lub planowane wyłączenia, jak również dowiedzieć się czy konkretny adres jest nimi objęty. Portal pozwala na podgląd obszaru objętego awarią w czasie rzeczywistym, w trakcie przywracania zasilania obszar awarii na mapie zmniejsza się - poinformował w środę Stoen. Portal podaje również planowany czas zakończenia danego wyłączenia.
Narzędzie pozwala na samodzielne zgłaszanie awarii sieci zarządzanej przez Stoen Operator. "Dla wygody naszych odbiorców zoptymalizowaliśmy i przyspieszyliśmy proces zgłoszeń przerw w dostawie energii elektrycznej. W przypadku braku zasilania użytkownicy naszej sieci będą mogli wejść na Portal i sprawdzić, czy w okolicy nie ma zgłoszonej awarii bądź planowanego wyłączenia" - mówi koordynator projektów w Stoen Operator, Kamila Czech, cytowana w informacji operatora.
Odbiorcy mogą zgłosić awarię za pomocą formularza, bez wychodzenia z domu, bez konieczności korzystania z infolinii i oczekiwania na połączenie. Platforma jest dostępna również z poziomu urządzeń mobilnych – podkreśla Kamila Czech. Jak podkreśla, użytkownik w trakcie zgłoszenia jest instruowany o dalszych krokach, takich jak np. sprawdzenie, czy sąsiedzi mają prąd, lub czy zabezpieczenia w obiekcie są włączone. Zgłoszona awaria od razu widoczna na mapie w formie ikony - informuje Stoen Operator.
Stoen Operator to jeden z pięciu największych operatorów systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej w kraju. Działa na obszarze miasta stołecznego Warszawa.(PAP)
wkr/ drag/